pEace~~!!

~SeSuKaati akU nk tuLih Ape poN~~~ mAnA yg bAik blh jd iKutan...maNa yg tAk eLoK jaDikaN SemPadaN~~ ;)
*Beberapa koLeksi resepi di dlm bLog ini adalah berdasarkan peNgalaman sendiri&utk rujukan sendiri di masa hadapan dan blh dirujuk pd saper2 yg sudi..tp awas! sekiranya hasillnya tdk memuaskan..itu adalah tanggungjwb anda yeeee~~*


Wednesday, August 18, 2010

windu kamu!

Ya Allah aku amat merinduinya.....=(
kenapa, perasaan ini sering dtg di jiwa ini?
Biarpun sering ku usir jauh...namun ia tetap dtg jua!
Dah puas aku menyibukkan diri...tp ia sering dtg menjelma di hati ini....
kenapa??? aku masih mengharapkan dia??
Di mana2 saja...ku masih terkenangkan dia...
jenuh ku alihkan perhatian ke arah lain...cuba membuka mata ni seluas-luas yg mungkin, tp aku masih ditampuk yg lama....:(
ingatan masih terhadap dia...aku x mampu nk berkata atau meluahkan kpdnya..
siapa aku? aku tau aku mmg tak layak...
buat kesekian kali, hajat di hati ini utk mengundurkan diri...melupakan buat selamanya, tp aku tak mampu! Ya Allah kau berikanlah aku petunjuk...

Sesungguhnya..sakit di dlm, hanya Allah saja yg tau...
kenapa perasaan ini sikit pun tak terhakis....yg pasti ini bkn pertama kali episod cinta tak kesampaian terjd dlm hidup ku....malah aku pernah hadapi episod malang yg lebih hebat dari yg satu ni....tp, kenapa yg satu ini...aku rasa berat sungguh dugaannya?

Jika sblm ini aku amat kuat utk menghadapi kelukaan ini....tp kali ini rasanya tak terdaya..
Setiap hari aku tidak pernah putus asa.... tk pernah puas utk berdoa kpd yg maha Esa...supaya aku dipertermukan dgnnya...

Aku ingin sekali hidup bersamanya...sanggup berkorban, susah senang bersama2...
Tp sayang...sehingga kini aku hanya menanti sesuatu yg aku sendiri tak pasti terjadi atau tidak dlm hidup ini...

Ya Allah...aku sgt sayangkan dirinya...
aku mohon bukakanlah hatinya, hati ibu bapanya dan hati kaum keluarganya...
aku sanggup menunggu...sekiranya dia mmg ditakdirkan utk ku!
Sesungguhnya...aku bkn saja sayangkan dirinya...malah aku sudah jatuh cinta dgn keluarganya....
sebuah keluarga yg kuperhatikan buat pertama kali...adalah sebuah keluarga bahagia....sentiasa mengingatiNya...alangkah bahagianya, kpd sesiapa yg ditakdirkan masuk ke dlm keluarga ini...aku harap kpd insan2 yg bertuah ini...hargailahnya..

Aku berkata2 spt ini...adalah segalanya berdasarkan pengalamanku beripar duai....budi yg ditabur...tuba yg dibalas...alangkah sedihnya~~ org yg mrk sayang adalah abg2 ku...tp tdk kami sekeluarga....masih ingat lg sanggup mrk melaga2kan kami sekeluarga utk bergaduh sesama sendiri...tp atas dasar keimanan dan kesabaran....akhirnya kami bersatu kembali...alhamdulillah!
w/pun aku sedar dan masih terasa ada jurang antara ipar2 dgn adik beradik ku...
geram pun ada....krn kehadiran mrk w/pun tidak sepenuh jiwa...tp tetap ku hormat sbg kakak ipar...tp mrk tak pernah rasa malu dgn perbuatan...kata2...yg dilemparkan buat keluarga ku...sudah lah mengharapkan kesenangan org lain...dan berani plak campur tgn dlm hal kami adik beradik! sungguh biadap!!!
walau bagaimana sakit pun....aku tak akan simpan di dalam....sabar, pasti ada hikmah di sebaliknya!

Dari situ...aku dah dpt menilai....syg mrk bkn syg sejati! silap2 kalo abg2 aku tu jatuh muflis (nauzubillah)..aku yakin, diorg pasti angkat kaki! skrgpun aku dah nampak..kumpul harta atas kejerihan abg ku...dpn org ramai...berkata bangga~~ yg harta2 itu dia yg punya! dan kutuk abg ku...hutang byk keliling pinggang! abg ku berhutang utk belajar ke peringkat lebih tinggi...kalo tak...ko tak akan terhegeh2 kat abg aku! ko ape ade? STP pun cukup mkn...blah la~~ dan paling aku sakit hati...abg ku tepaksa lupakan niat dia utk smbg belajar lebih tinggi lg...jenuh aku memujuk abg...tp dia tak mampu...

So, buat masa skrg harapan mama abah....adalah aku dgn adik...
mrk nk kami belajar sampai ke pringkat tinggi lg! dan abah pun suruh aku smbg phd next year insyaAllah!

tp satu je...yg buat aku dlm dilema...atas satu permintaan abah...
pertama kali dlm hidupku, abah meminta ku supaya tamatkanlah zmn bujang sblm smbg belajar lg...aku terdiam....dgn mama, aku blh berdolak dalih..tp dgn abah, aku rasa tak mampu....abah tak bercakap sesuatu bende itu utk sia2....aku tergamam...tak mampu nk bls apa2...
di ruang mata...aku hanya nampak dia je...hahaha
tp mampu ke aku?! soal lain blh ku usahakn...tp soal ini, adalah luar dr kemampuan aku!

Segalanya, ku serahkan kpd Allah yg maha Esa!!

No comments:

Post a Comment