pEace~~!!

~SeSuKaati akU nk tuLih Ape poN~~~ mAnA yg bAik blh jd iKutan...maNa yg tAk eLoK jaDikaN SemPadaN~~ ;)
*Beberapa koLeksi resepi di dlm bLog ini adalah berdasarkan peNgalaman sendiri&utk rujukan sendiri di masa hadapan dan blh dirujuk pd saper2 yg sudi..tp awas! sekiranya hasillnya tdk memuaskan..itu adalah tanggungjwb anda yeeee~~*


Tuesday, October 5, 2010

masalah mental yg melanda~~~

Hampir sbln lebih aku tak update blog aku...huhuu

Last week, kekwn konvo.....tahniah utk mereka, aku tumpang gembira..
yg pasti, nextyear is my turn...insyaAllah :)

Aku bersyukur krn dah abis study, & ade kelulusan di dlm tgn...
bila aku tgk ade kengkwn yg takde peluang sambung belajar lebih tinggi....bertambah2 aku bersyukur padaNya dgn nikmat ini...

Skrg aku sibuk cari kerja....insyaAllah, ade rezeki dpt lah keja tu...

w/pun aku nampak happy....mcm takde ape2, tp di dlm hanya Tuhan yg tahu...
tak sepatutnya aku menyesali takdir kenapa aku sambung belajar kat sini....

kekdg rasa penyesalan itu tak mampu ku bendung....

andai ku tahu, kiranya aku akan berhadapan dgn soal ini, pasti aku akan terima tawaran yg satu lg...ataupun aku tak postpone register for next sem!

tp apa nak buat...tuhan tu maha kaya, dia sedang menguji aku...

Sbg seorg hambaNya, aku kene terima segala2nya..

dan sepatutnya aku bersyukur dgn apa yg ada...

Takdir telah menentukan yg aku telah terbuka hati utk smbg belajar lg...
itupun setelah aku amik exam investment di kampus ini, sblm itu...
sejujurnya, setelah pertama kali aku melangkah masuk ke kampus ini...aku rasakan perasaan aku berbunga2...dan bila abis exam investment itu, aku merasa sayu utk meninggalkan kampus itu...
ntah kenapa..itu yg aku rasa...
rasa spt ada sesuatu yg akan menunggu aku di sini..

lps itu seingat aku,
aku terus khabarkan rasa hati ini yg ingin smbg belajar di kampus itu kpd mama abah...
mrk sgt gembira! krn mrk sbnrnya penat pujuk aku...suh smbg blajar..
dan aku apply....dan interview...dan akhirnya aku dpt...utk part time batch..

aku tangguhkan krn nk jd fulltime student....
penat jugak...psl berulang alik ke kampus utk uruskan postpone itu....
maklumlah time tu aku br masuk keja...hmmm syg mau berhenti!

dlm masa yg sama...aku dpt tawaran dari U lain....
tp aku tak terima..
masih mengikut naluri yg kuat utk smbg kt kampus ni...

first sem masa smbg study...
aku dpt rasakan yg aku nih individualistik
suka menyendiri...
suma org aku abaikan...
terasa aku bwk kehidupan aku spt di MMU dahulu...
lone ranger...

aku suka mcm tu...tak terikat dgn saper2...
kalo jatuh cinta pun...ia bagaikan angin yg lalu...
tak terkesan di hati ini...

sikap itu aku bwk ke tpt keja...
pernah mengecewakan hati org...
dia bwk diri...
sian dia~~dia sgt baik...muda sthn dari aku....segala masalah dia suke share dgn aku...tp aku tak sangka dia ada perasaan dgn aku....mlm terakhir sblm dia pergi...dia dtg ke rumah aku...tp aku buat tak tau je...hahaha kejam nye~~~~

Mungkin krn sikap itu...
aku terima balasan dr tuhan...
aku tersangkut dgn sesorg...tp dia ignore aku...

aku tak tau apa salah aku?
aku cuba lupakan dia...
tp dia tetap muncul dlm sanubari ku...

mungkin dia tak suka aku menaruh hati padanya
ye la siapa la diri ini...
tak layak...
aku cuba cermin diri sendiri..
ye...realitinya aku tak sepadan dgn dia...

aku terima hakikat...
kata2 motivasi masih tergiang2 di telinga;
"cinta itu bkn utk ditangisi, tetapi utk dinikmati"
"1001 usaha dan cabaran kita hadapi utk dpt kannya...tp, bersediakah kita utk menerima segala 1001 karenah dia?" kata2 itu membuat aku berfikir....
ye la...kalo nk dptkan pun mcm2 cabaran....sampai kering air mata...tp kalo dah dpt sanggup ke aku kena torture lg?" bila terkenangkan family dia yg penuh sophistikated tu...huhu mau pendek nyawa aku nih!

yg pasti...aku masih sygkan dia~~ =P

cinta itu membuat aku GILA!!!!!psl senyum sorang2...ngehngeh~

No comments:

Post a Comment